bilingual blog

this is a bilingual blog written by a single mom who is like many others but who somehow is also different :-)

lunedì 10 ottobre 2011

bei pensieri a caso - beautiful random thoughts


ogni volta è la stessa storia. entro in acqua controvoglia e dopo un istante mi rendo conto di essere nel mio elemento. oggi, più che la scorsa settimana, sono stata presente a me stessa ed ho assaporato ogni singola onda che ha lambito il mio corpo e goduto di muscoli riportati in vita e centrati sul movimento da compiere. credo che sì, potrò ritrovare me stessa.
 
la vasca dell'ometto è in un'altra stanza, non ho idea di cosa faccia in piscina. ma vedo che è felice, dopo. ed è davvero bellissimo condividere la doccia e il rivestirsi dopo che siamo entrambi un po' più stanchi, ma rigenerati e contenti.
***
every time is the same old story. I reluctantly enter the water and after a while I realize I am in my element. today, more than last week, I have been there fully present to myself and I have enjoyed every single wave that has lapped my body and I have enjoyed my muscles brought back to life and focused on the movement thay had to perform. I think that yes, I will find myself again.

my little boy's pool is in another room, I have no idea what he's doing there. but I see he is happy afterwards. and it's really wonderful to share a shower and dress together after we're both a little tired, but also refreshed and happy.


salite le scale, mi son trovata a naso in su sotto un cielo inframmezzato da nuvole rosa, le stesse che ho ritrovato poco più in là riflesse nella mia auto. ho deciso di giocare a far finta che tutto fosse possibile ed ho finto di portarle con me. e quando l'ometto in auto ha detto di esser dispiaciuto perché non potevo fotografare quel tramonto imperdibile che ci scorreva accanto, gli ho semplicemente detto: facciamo così, cambiamo i pensieri e invece di dispiacerci della foto mancata, diciamo 'che bello però esser riusciti a vedere un tramonto così!' ci vuole un niente per ritrovare il sorriso.
***
up the stairs, I found myself with my nose up under a sky broken by pink clouds, the same clouds I found a little further reflected in my car. I decided to play 'let's pretend that everything is possible' and I pretended to take them with me. and when my little boy in the car said to be disappointed because I could not take a picture of that sunset that we ran alongside, I just said: let's change our thoughts and instead of feeling sorry for having missed a picture, let's say 'how nice, however, to have the possibility to see a sunset like this! it really takes nothing to smile again.

 
(lo so, lo so, devo ancora scrivere del weekend...)
***
(I know, I know, I still have to write about my weekend...) 

Nessun commento:

Posta un commento

ciao, sono lieta che tu sia qui e che tu abbia dedicato del tempo per lasciare il tuo commento. io tornerò presto da te. ♥

hi, I'm glad you're here and you've found time to leave your comment. I'll get back to you soon. ♥